Parę cytatów z tekstu…

Parę cytatów z tekstu eksperta od samochodów elektrycznych o bateriach Modelu 3. Dla wszystkich tych którzy twierdzą, że:
– konkurencja sobie weźmie i zbuduje;
– Tesla nie robi nic ponad pakowanie baterii w pudełka i wysyłania do fabryki aut;

Oryginał tutaj – http://evtv.me/2018/05/tesla-model-3-gone-battshit/

„Spodziewałem się mniejszego, o mniejszej mocy, ale nadal Modelu S. Miałem nadzieję, że rozczarowania będą minimalne i na temat rzeczy które nie są dla mnie ważne.”

„Tesla Model 3 nie jest jednak zmniejszonym Modelem S. (…) To kompletnie nie jest Model S. Nie używają nawet tego samego logo na komponentach.”

„Naprawdę zadziwiające jest, że CAŁA elektronika i technologia w Modelu 3 jest BARDZO „nextgenowa” i nie ma w niej nic podobnego do Modelu S w żadnym przypadku. Te samochody nie mają nawet wspólnego DNA. NIC. A co do usprawnień, na tak wczesnym etapie badań na jakim jestem mogę powiedzieć, że to nie jest modernizacja. To jest jak z innej planety.”

„Miałem wrażenie, że badamy statek obcych, który rozbił się na naszej planecie. (…) Jestem w szoku. To tak jakby wszystko co myśleliśmy o tym aucie było kompletnie nieprawdziwe. A historia tego niezwykłego urządzenia jest po prostu jeszcze nie ujawnioną tajemnicą.”

„W nadchodzących tygodniach będziemy się więcej przyglądać, między innymi fascynującej jednostce napędowej, zadziwiającej technologii ładowania i wielu innych. Wątpię raczej, że będę miał wszystkie odpowiedzi, a najprawdopodobniej niektóre z nich nie będą nawet poprawne.”

„Biorąc pod uwagę poziom zaawansowania technologii i integracji (…) to jest NAJLEPSZA i NAJBARDZIEJ ZAAWANSOWANA masowo produkowana bateria litowo-jonowa kiedykolwiek wyprodukowana na planecie Ziemia i o całe LATA wyprzedza cokolwiek co jest w obecnej chwili projektowane przez konkurencję.”

I jeszcze jeden post z reddita, link mi zaginął:

„Pracuję w tej branży i wszyscy tutaj dobrze wiedzą, że Tesla nie tylko przewodzi stawce, ale jest daleko przed całą konkurencją. To nie przypadek, że Powerwall i Powerpack w wersji 2 praktycznie podwoił swoją pojemność. Czekam, aż stanie się to w samochodach – spodziewam się zasięgu na poziomie 950 – 1300km w Modelu S/X z nowymi bateriami z GigaFactory #1. (…) Tesla przeszukuje uniwersytety w poszukiwaniu najlepszych naukowców w branży i przejmuje wszystkie interesujące badania. Większość pozostałych producentów modułów baterii po prostu kupuje gotowe baterie i wokoł nich buduje moduły do aut. Tesla używa tylko know-how Panasonica do samego procesu produkcji. Wszystko inne robione jest inhouse w Tesli. Słyszałem plotki, że nowa generacja ich baterii pracuje na jeszcze wyższym napięciu i wytrzymuje jeszcze więcej cykli ładowania niż te stosowane w obecnej produkcji. Oni są zdecydowanym liderem branży.”

#tesla #motoryzacja #ev #inzynieria #energetyka